سخنان خشمگین آبه درباره رهبر ایران: شایعه یا واقعیت؟


آبه در بازگشت از ایران چه گفت؟ مطلبی در صفحات مجازی دست به دست می‌شود مبنی بر اینکه نخست وزیر ژاپن پس از بازگشت از ایران با عصبانیت در جلسه‌ای با هموطنان خودش به رهبر ایران بد و بیراه گفته و بعد ایران را با کره‌جنوبی مقایسه کرده و بعد آخر به ایرانی‌ها نصیحت کرده و دو جا هم به آیه‌ی قرآن اشاره کرده!!

سخنان خشمگین آبه درباره رهبر ایران

سخنان خشمگین آبه درباره رهبر ایران دروغی بسیار مبتدی است. اما متاسفانه عده‌ای باور می‌کنند این مهملات را. آنها یک لحظه از خود نمی‌پرسند که شینزو آبه مگر قرآن خوانده که به آیه‌ی تعاونوا علی البرّ و التقوی اشاره کند؟ چرا نخست وزیر یک کشور که بعنوان واسطه آمریکا به ایران آمده باید به رهبران ایران توهین کند؟ آن هم کشوری که به رعایت ادب شهرت دارد و به قدری محافظه‌کار است که با هیچ کشوری دشمنی نمی‌کند.

تصویری از مقاله جعلی راجع به سخنان آبه درباره خامنه ای
تصویری از مقاله جعلی راجع به سخنان آبه درباره خامنه ای که در تلگرام منتشر شد

آیا اخبار موثق برایمان ارزشمند است؟

اگر واقعا برایمان مهم است که آبه در بازگشت از ایران چه گفت باید به رسانه ها مراجعه کنیم. نمی شود که در گروه های خانوادگی و دوستانه بمانیم و انتظار اخبار موثق داشته باشیم. این مسئله ای تغییر ناپذیر و قطعی است. اگر به اخبار علاقه داریم رسانه های واقعی را دنبال کنیم. نه اینکه از کانال های دلقک فلان نیوز و بهمان نیوز که کارشان خنداندن مردم است اخبار دریافت کنیم.

تلگرام چیست؟

یاد بگیریم که تلگرام فقط یک نرم‌افزار پیامرسان است که در ابتدا برای گفتگو و مکالمات شخصی ساخته شده نه یک رسانه‌ی خبری. یاد بگیریم که ارزش هر پیام به اندازه‌ی اعتبار فرستنده‌ی آن است. به هیچ عنوان اجازه ندهید کانالها و پیجهای نامربوط و سرگرم‌کننده فلان‌نیوز یا افرادی غیر از خبرنگاران معتبر «خبر» به خورد شما بدهند.

شما با باور کردن و نشر این مطالب فقط بازیچه نیستید، بلکه این ماشین شایعه‌سازی و مطالب جعلی و زرد تبدیل به یک بیزینس بسیار پردرآمد و لوکس برای هزاران هزار سودجو شده که روی سادگی و کنجکاوی شما حساب باز کرده‌اند.

به آنها کمک نکنید. حتی اگر از مطالب سرگرم‌کننده‌ی آنها لذت می‌برید با منتشر نکردن این اراجیف به گردانندگان این صفحات بگویید که شاید اجازه بدهید شما را بخندانند اما بازیچه آنها نمی‌شوید و فقط از رسانه‌های معتبر (چه داخلی چه خارجی) اخبار را چک می‌کنید.

برای اطلاع از شایعات و ادعاهای ژاپن اینجا کلیک کنید.