خطر رها کردن کودک در خودرو: مرگ دختر ۱۱ ماهه جامانده در ماشین


خطر رها کردن کودک در خودرو در ظاهر شاید عجیب یا خنده دار باشد. زنی ۲۵ ساله در استان تویامای ژاپن به جرم اینکه دختر ۱۱ ماه‌اش را جمعه ۳ اوت در ماشین جا گذاشته و منجر به مرگ کودکش شد دستگیر شد. از ۵:۲۰ صبح که متهم به خانه رسید تا ۹:۳۰ صبح، دختربچه در صندلی بچه در ردیف عقب ماشین بود. که مادر مست و فردی که پشت فرمان نشسته بود به خانه رفته بودند. خودرو خاموش بود و پنجره‌ها بالا بودند.


پلیس احتمال می‌دهد کودک از گرما سکته کرده باشد. دمای هوا ساعت ۹:۳۰ به ۳۲ درجه رسیده بود که با رطوبت شدید ژاپن میتواند معادل ۴۵ درجه باشد.

خطر رها کردن کودک در خودرو

هر ساله ده ها کودک و نوزاد که در ماشین داغ تنها گذاشته شده اند جانشان را از دست می دهند.
هر ساله ده ها کودک و نوزاد که در ماشین داغ تنها گذاشته شده اند جانشان را از دست می دهند. کودکان تحمل بسیار پایینی دارند و از دفاع از خودشان کاملا ناتوانند. شاید هوای بیرون برای شما مطبوع باشد اما در خودروی دربسته برای کودک مثل جهنم خواهد بود.

جا گذاشتن کودک در ماشین یک مسئله جدی است که در دنیا بسیار اتفاق می افتد. ظرف 20 سال گذشته بیش از 800 کودک از گرما در ماشین فوت کرده اند. در کشور ما بنیتا مشهورترین قربانی جا ماندن در خودرو شد. ابتدا وقتی در خودرو تنها بود سارقان ماشین را دزدیدند و بعد هم او را در ماشین تنها رها کردند. اما واقعیت اینست که کودکان ممکن است بسیار بسیار سریعتر و ساده تر از بنیتا در ماشین بمیرند. برای جلوگیری از این حادثه تا آخر و با دقت بخوانید.

رگز کودکان و حیوانات را تحت هیچ شرایطی در خودرو تنها نگذارید حتی برای ۱ دقیقه
رگز کودکان و حیوانات را تحت هیچ شرایطی در خودرو تنها نگذارید حتی برای ۱ دقیقه. منبع عکس: safekids.org

جهنم داغ

در روزی عادی با دمای ۲۷ درجه ظرف یک ساعت دمای داخل ماشین براحتی به ۵۰ درجه می‌رسد. یعنی حتی اگر هوای بیرون برای شما مطبوع باشد در خودروی دربسته برای آن کودک مثل جهنم خواهد بود. هرگز کودکان و حیوانات را تحت هیچ شرایطی در خودرو تنها نگذارید حتی برای ۱ دقیقه. اگر احتمال فراموشی می‌دهید کلید یا یک وسیله مهم را در صندلی عقب با بچه بگذارید تا او را فراموش نکنید یا به دیگران بسپارید در صورت غیبت او فورا تماس بگیرند!

بازی مرگبار

کودکان گاه برای بازی وارد خودرو میشوند و داخل آن گیر میکنند و جانشان را از دست می‌دهند. درماشین را قفل کنید تا بچه ها نتوانند تنهایی وارد آن شوند.

مطالب بیشتر با موضوع کودکان و ژاپن را اینجا بخوانید.