حمله فرد با چاقو به کودکان دانش آموز در کاواساکی


صبح سه‌شنبه فردی با دو چاقو به 17 بچه‌ مدرسه‌ای، یک مرد و یک زن بزرگسال در کاواساکی، در غرب توکیو حمله کرد. تمام مصدومان به بیمارستان منتقل شدند اما ساعاتی بعد، یک دختر بچه دبستانی 11 ساله به نام هاناکو کوریبایاشی و ساتوشی اویاما، 39 ساله، کارشناس وزارت خارجه در زبان برمه ای که پدر یکی از بچه ها بود فوت کردند.

جراحات برخی از 17 مجروح دیگر شدید است. پلیس گفته است که حمله ریو ایچی ایواساکی 51 ساله تنها بیست ثانیه و در مسافتی 70 متری به طول انجامید. او ابتدا از پشت به یک مرد چاقو زد و بعد به سمت بچه ها حمله کرد. پلیس هنوز انگیزه او از این کار را نمی داند. او که بعد از این اقدام خودش را هم زده جان باخت.

همسر قاتل در پیامی از طریق وکیلش گفته که از مرگ شوهرش بسیار ناراحت است و خواسته رسانه ها با او تماس نگیرند زیرا حرفی برای گرفتن ندارد.
منبع: ان‌اچ‌کی و خبرگزاری کیودو ژاپن

در همین رابطه بعدها سایت فارسی رادیو ژاپن نوشت:

 پس از آنکه رسانه ها گزارش کردند فردی که در ماه مه سال ۲۰۱۹ با چاقو به مردم حمله کرد و ۲۰ نفر، اکثرا دانش آموزان مدرسه ابتدایی، را کشت و یا مجروح کرد حالت «هیکی کوموری» یا مردم گریزی داشته، نگرانی ها درمورد نگاه های منفی نسبت به افراد گوشه گیر روز به روز بیشتر می شود.

برای شنیدن برنامه رادیویی درباره انزواطلبی در ژاپن اینجا کلیک کنید.

پیشنهادات یک خبرنگار از ژاپن
@alirecommends