دستگیری چهار ایرانی در ژاپن در رابطه با مواد مخدر


چهار مرد ایرانی به دلیل مخفی کردن مواد مخدر روز 30 نوامبر در آپارتمانی در ژاپن دستگیر شدند.

به گزارش ان‌اچ‌کی، پلیس مظنون است که این چهار نفر اعضای یک سازمان قاچاق محسوب باشند و همچنین احتمال می‌دهد که آنها در کار ساخت مواد نیز دست داشته باشند زیرا ظروفی با قطعات کریستال در کمد آنها پیدا شده است.

همه دستگیر شدگان ایرانی ساکن ناگویا بودند. پلیس هویت دو نفر آنها را فاش کرد که در اخبار تلویزیونی ژاپن نیز پخش شد.

دو نفر از این متهمان خود را علیرضا کرباسی مبارز ۳۷ ساله هنرهای رزمی و سیدمرتضی حسینی، در کار خرید و فروش خودرو، معرفی کردند.

کرباسی (فرد در تصویر بالا) معروف به پرینس علی از ورزشکاران ایرانیست که در ژاپن و ایران بین علاقمندان این رشته شهرت دارد. (آپدیت درباره بندری کمی پایینتر)

پلیس هشت قابلمه و کاسه را در کمدی پیدا کرده و می گوید از آنجا که داخل یکی از کاسه ها کریستال یافت شده احتمال تهیه مواد مخدر در این آپارتمان وجود دارد.

به گفته پلیس ، این چهار مظنون به نقض قانون مواد مخدر در آپارتمانی در بخش میناتوی شهر ناگویا دستگیر شدند.

پلیس همچنین 16 گوشی موبایل از این آپارتمان پیدا و ضبط کرده است.

عیلرضا بندری فایتر معروف ایرانی در ژاپن به جرم داشتن مواد مخدر به همراه سه ایرانی دیگر دستگیر شده است. او در مسابقات HEAT 39 در ژاپن...
عیلرضا بندری فایتر معروف ایرانی در ژاپن به جرم داشتن مواد مخدر به همراه سه ایرانی دیگر دستگیر شده است. او در مسابقات HEAT 39 در ژاپن…

آپدیت اول ژانویه 2020: یکی از دوستان علیرضا بندری گفته که او آزاد شده و این یک سوءتفاهم بوده. من نمی توانم درستی یا نادرستی این مطلب را تایید کنم.

دادستان در ژاپن معمولا نهایتا ظرف بیست روز پس از بازداشت کیفرخواست صادر می کند و پس از اعلام جرم فرد باید در دادگاه حاضر شود. در ژاپن قانون تخفیف در ازای همکاری با دادستانان وجود ندارد و پس از آغاز روال دادگاه دیگر حتی همکاری کردن نیز نمی تواند متهم را آزاد کند.

بنا به سایت گروه وکلای ناکامورا اینترنشنال، مجازات داشتن مواد مخدر در ژاپن بین یک تا بیست سال زندان است. اگر مقدار کشف شده زیاد باشد و مواد برای فروش باشد مجازات حداقل بیش از 3 سال در زندان و جریمه ای به مبلغ 10 میلیون ین خواهد بود.

اگر مواد مخدر علف باشد مجازات کمتر از 7 سال خواهد بود. اگر برای فروش باشد کمتر از 10 سال و جریمه ای زیر 3 میلیون ین. اگر کوکائین باشد مجازات یک تا 10 سال خواهد بود و اگر قصد فروش اثبات شود بین 1 تا 20 سال زندان و جریمه حداکثر 5 میلیون ین.

مصاحبه سایت رزم آور با علیرضا کرباسی را به بهانه پیروزی در مسابقات HEAT 39 ژاپن اینجا می توانید بخوانید.