برند لباس یونیکلو ژاپن: رقابت اسپانسرینگ در تنیس حرفه‎ای


برند لباس یونیکلو ژاپن چیست؟ این سوالی بود که دیشب بسیاری از ایرانیان هنگام تماشای مسابقه راجرر فدرر و نوواک جوکوویچ از خود پرسیدند. نوواک جوکوویچ در فینال تنیس ویمبلدن 2019 جام قهرمانی را با شکست دادن فدرر بالا برد. بازی را می توانید اینجا تماشا کنید.

اما جالب است بدانید که هر دوی این غولهای تنیس حرفه ای رابطه نزدیکی با این برند داشته اند. تا پارسال، یعنی 2018، نوواک جوکوویچ سفیر برند لباس ژاپنی یونیکلو بود. اما این شرکت ژاپنی اخیرا حمایتش از او را به پایان رساند و با راجر فدرر قرارداد بست.

روز یکشنبه 22 تیر 1398 این دو نفر با هم مسابقه دادند. فدرر یونیکلو پوشید و جوکوویچ لاکوست! فدرر در نبرد اسپانسرها جوکوویچ را شکست داد و جوکوویچ در بازی فدرر را برد.

یونیکلو Uniqlo

یونکلو یکی از موفقترین برندهای ژاپنیست که لباس تولید می کند و توانسته در بازارهای بین المللی راه خودش را بین برندهای بزرگ غربی باز کند. قیمت های ارزان و طرح های بسیار ساده از ویژگی های این برند فست فشن هستند.
به بهانه برند ژاپنی یونیکلو، کمی درباره اعداد و ارقام اسپانسرها و درآمدهای این دو قهرمان بزرگ تنیس حرفه ای صحبت کنیم.

اسپانسر راجر فدرر در 2019

اسپانسر جدید Roger Federer  راجر فدرر در 2019 چه شرکتی است؟ فدرر ظرف بیست سال گذشته همیشه با نایک قرارداد داشته. در ماه مارس تاریخ آخرین قراردادش به اتمام رسید. آنوقت همه فکر می کردند که دوباره با این شرکت آمریکایی تمدید کند اما همه چیز ناگهان تغییر کرد. او اعلام کرد با شرکت یونیکلو به توافق رسیده. به نقل از ESPN و واشنگتن پست، قرارداد راجر فدرر با یونیکلو ده ساله است. مبلغ آن 300 میلیون دلار است. حتی اگر او در مسابقات بازی نکند باز هم این مبلغ را دریافت می کند.

یونیکلو هم اوایل ماه ژوئیه این خبر را اعلام کرد. یونیکلو در توییترگفت که فدرر از این به بعد سفیر این شرکت خواهد بود.

درآمد جوکوویچ از اسپانسرها چقدر است؟

جوکوویچ بعد از یونیکلو قراردادی پنج ساله با لاکوست در ازای 9 میلیون دلار در هر سال بست. یعنی 45 میلیون در پنج سال. البته جوکوویچ با شکست فدرر در بازی یکشنبه قهرمان این دور مسابقات شد و یک میلیون دلار هم جایزه قهرمانی را به دست آورد.

او حالا اولین مرد در تاریخ است که در هر 9 سری مستر به قهرمانی رسیده، اما باز هم درآمدهای او در برابر فدرر سوئیسی خیلی ناچیز است. جوکوویچ دو سال پیش دچار جراحت شد و مدتها از بازی ها دور ماند که باعث کاهش شدید درآمدهایش شد.

نوواک جوکوویچ 23 تیر 98 در فینال تنیس ویمبلدن جام قهرمانی را با شکست دادن فدرر بالا برد.
نوواک جوکوویچ 23 تیر 98 در فینال تنیس ویمبلدن جام قهرمانی را با شکست دادن فدرر بالا برد.

درآمد جوکوویچ امسال کمتر از 5/5 میلیون دلار بوده در حالیکه فدرر به لطف قرارداد عظیمش با یونیکلو، تا بحال در مجموع 100 میلیون دلار از اسپانسرها درآمد داشته. یعنی اسپانسر راجر فدرر در 2019 بسیار دست و دلبازتر بوده است.

ترجمه و گردآوری مطلب علی نورانی. حق انتشار تنها با ذکر منبع و لینک مجاز است.

منبع خبر: money.com

از واقعیت های ژاپن بیشتر بدانید: فرهنگ ژاپن