با دستیار صوتی گوگل Google Home Mini آشنا شویم


دستیار صوتی گوگل چیست؟ دستیار صوتی گوگل جزو دستگاه های جدیدی است که فرمان های صوتی کاربر را اجرا می کند. الکسای آمازون، دستیار صوتی سیری اپل و دیگر دستیارها از رقیبان Google Home هستند. گوگل هوم به نسبت دیگر رقبایش نقاط قوت و ضعفی دارد که در این بررسی می توانید با ویژگی های آن آشنا شوید.

از گوگل یک ایمیل گرفتم که بخاطر عضویت در سرویس درایو مجازی (ابری) گوگل بهم یک هدیه داده به ارزش حدودا 6500 ین. در این ویدیو می خواهیم دندان اسب پیش کش را بشمریم :)
از گوگل یک ایمیل گرفتم که بخاطر عضویت در سرویس درایو مجازی (ابری) گوگل بهم یک هدیه داده به ارزش حدودا 6500 ین. در این ویدیو می خواهیم دندان اسب پیش کش را بشمریم 🙂

گوگل هوم چیست؟

کاربرد گوگل هوم چیه؟ چه کارهایی بلده؟ به درد من می خوره؟ وقتی گوگل هوم را در اینترنت یا فروشگاه های توکیو می دیدم این سوالات در ذهنم می آمد. اما قصد نداشتم این دستگاه را بخرم چون از مفید بودن آن مطمئن نبودم. چند هفته پیش یک ایمیل از گوگل گرفتم که گفته بود مبارک باشد شما برنده یک دستگاه گوگل هوم مینی شده اید! طبعا ابتدا باور نکردم اما با بررسی بیشتر مطمئن شدم که درست است. آدرس و اطلاعات دادم و چند هفته بعد از دفتر گوگل در اندونزی به دستم رسید!

معرفی اسب پیش کش!

در ایمیل نوشته بود بخاطر عضویت در سرویس درایو ابری Google One گوگل بهم یک هدیه داده به ارزش حدودا 6500 ین. هدیه ی بدی نبود. من پلن 100 گیگابایت فضای ابری را سالیانه 2500 ین خریدم. هر ین تقریبا 110 تومانه. بنابراین به نوعی این هدیه سه سال اشتراکم را رایگان می کنه! ابتدا فکر کردم به خاطر فعال بودن در گوگل مپس این هدیه را گرفتم. من چند سالیه به طور داوطلبانه اطلاعات و عکسهای نقشه گوگل را به روز و ویرایش می کنم. عکس های من در گوگل مپس (کمتر از 3000 عکس از شهرها و کشورهای مختلفی که تا بحال بودم) تا بحال 15 میلیون بازدید داشتند.

اما برگردیم به گوگل هوم. در این ویدیو می خواهیم دندان اسب پیش کش را بشمریم 🙂 این قرص کوچک و جمع و جور برای هر کاربری در ابتدا می تواند یک اسپیکر بلوتوث کوچک اما با کیفیت باشد. فرمان های صوتی شما را می گیرد و در موتور جستجوی خود دنبال پاسخ یا واکنش مناسب می گردد. البته به اطلاعات و پروفایل شما هم دسترسی دارد و می تواند قرارها، آدرس، شماره و نام افراد مخاطبان شما را هم جستجو کند. به موقعیت شما دسترسی دارد پس می تواند اطرافتان دنبال رستوران یا بیمارستان بگردد. صدای شما را می شناسد. می توانید برایش اعضای خانواده را تعریف کنید. از هوش مصنوعی آن استفاده کنید. یا اینکه از او کارهای ساده ای بخواهید. مثلا برایتان ساعت کوک کند. قرار ملاقات را یادآوری کند. دمای سطح کره مریخ را بگوید و الخ. دستمزد زیادی هم نمی گیرد 🙂 فقط باید رضایت بدهید به حرف هایتان در منزل گوش کند. فعلا اولین نتیجه این گوش کردن ها در قالب تبلیغات هدفمند به شما بر می گردد.

در این ویدیو بعد از جعبه گشایی (آنباکسینگ) و بصورت کامل دستیار صوتی گوگل Google Home Mini را بررسی می کنیم. پاسخ همه این سوالات شما اینجاست!

بررسی ویدیویی این دستیار کوچک و همه کاره

اگر قصد خرید گوگل هوم را دارید این ویدیو را تا آخر ببینید. در این گرانی بهتر است مطمئن شوید به درد نیازهای شما می خورد یا خیر. همیشه بهتر است با اطمینان و آگاهی خرید کنیم. همانطور که در ویدیو خواهید دید دستیارهای صوتی گوگل (دستگاه) هنوز زبان فارسی ندارند. لیست زبانها و کشورهای تحت پوشش گوگل هوم را اینجا ببنید.

البته شاید با فیلترشکن مشکل داشته باشید. می توانید ویدیو را در سایت تماشا هم ببینید: https://tamasha.com/v/ZzmRX

لیست تمام فرمانهای صوتی که گوگل هوم تا این لحظه (ژوئیه ۲۰۱۹) پوشش می دهد هم اینجا می توانید ببینید:

مراقب کلاهبردارها باشید

ایمیلی که از گوگل دریافت کردم. مراقب باشید که با ایمیل های جعلی سرتون کلاه نره. شما در ایران معمولا سرویسی از گوگل نخریدید و نمی توانید بخرید بنابراین گوگل هم هرگز به ایران هدیه نخواهد فرستاد. اگر ایمیلی دریافت کردید احتمال زیاد کلاهبرداری است
تصویر ایمیلی که از گوگل دریافت کردم. مراقب باشید که با ایمیل های جعلی سرتون کلاه نره.

شاید قبل یا بعد از انتشار این پست شما ایمیل مشابه دریافت کنید. این تصویر ایمیلی است که من از گوگل دریافت کردم. مراقب باشید که با ایمیل های جعلی سرتون کلاه نره. اگر در ایران هستید معمولا سرویسی از گوگل نخریده اید و به خاطر تحریم ها قاعدتا نمی توانید بخرید. گوگل هم با ایران مراوده ای ندارد و محصولاتش را در ایران پشتیبانی نمی کند. فعلا می توان با اطمینان گفت در کل گوگل هرگز به ایران دستگاهی چه پولی و چه رایگان نخواهد فرستاد. اگر چنین ایمیلی دریافت کردید احتمال زیاد کلاهبرداری است.

سلام

من علی نورانی، یک خبرنگار، عکاس و تدوینگر هستم که از سال 2018 در پایتخت ژاپن زندگی می‌کنم. تمام این ویدیو را با موبایل فیلمبرداری و ادیت کردم. بیشتر از یک هفته طول کشید! اگر محتوی و کیفیت کارهای من را می پسندید لطفا حتما عضو کانال یوتیوب و اینستاگرام من بشید و نظرتون رو زیر مطالب بنویسید. لطفا با دکمه‌ی اشتراک گذاری در گوشی یا کامپیوتر خود اون رو با دیگران به اشتراک بگذارید.

ممنون و به امید دیدار!

Instagram: instagram.com/alirecommends

Telegram: alirecommends

Twitter: alirecommends

website: https://alinoorani.ir