اخبار عجیب و غریب ژاپن: سونامی خانواده های اجاره ای و ماهی آبهای عمیق


مطلبی داغ شده درباره اینکه ژاپنی‌ها آنقدر تنها هستند که خانواده اجاره می‌کنند. بله، شاید این تنهایی وجود داشته باشد. ولی من یک سال پیش مقاله‌ای در این مورد خواندم و از همکاران ژاپنیم پرسیدم. هیچ کدام تا بحال چنین چیزی نشنیده بودند.

اخبار عجیب و غریب ژاپن جذاب تر است

واقعیت این است که جامعه ژاپن فوق العاده رنگارنگ و متنوع است. حتی در صورت صحت هم اکثر مردم چیزی از آن نمی‌شنوند. ژاپنی‌ها همیشه از این مساله در عذابند که حتی بزرگترین و معتبرترین رسانه‌های دنیا هم مایلند اخبار غیرواقع، کلیشه‌ای و عجیب و غریب از ژاپن گزارش کنند. ظاهرا مخاطبان تشنه شنیدن چنین مطالبی است که هر از گاهی یا یک روبوت ژاپنی ببیند یا بشنوند که وزیری برای تاخیر عذرخواهی کرد. یا اینکه مردم افسرده و تنها در حال خودکشی هستند

مشاهده ماهی سونامی در ژاپن

نمونه دیگرش هم خبر سی ان ان در ماه گذشته بود که دو ماهی دریاهای عمیق در دریای ژاپن صید شده که به عقیده ژاپنیها نشاندهنده سونامیست. همکار ژاپنیم با تاسف گفت این افسانه اشتباه نقل شده و متاسفانه رسانه‌های خارجی حتی مایل نیستند نظر ژاپنی‌ها را در اینباره بپرسند.

مقاله فوربس که میگوید افسانه ماهیها و سونامی ژاپن مبنای علمی ندارد:

Oarfish ‘Warning’ Of Coming Earthquake And Tsunami Is More Myth Than Science

https://www.forbes.com/sites/davidbressan/2019/02/02/oarfish-warning-of-coming-earthquake-and-tsunami-is-more-myth-than-science/#3ebe7cba5383

ماهیگیر ژاپنی که ماهی اورفیش را صید کرده است. مشاهده ماهی سونامی در ژاپن
ماهیگیر ژاپنی ماهی آب های عمیق اورفیش را صید کرده است. مشاهده ماهی سونامی در ژاپن

می توانید ویدیوی مربوط به خانواده‌های اجاره‌ای را اینجا ببینید. اتفاقا یک یوتیوبر خارجی هم درباره ادعاهای عجیب در مورد ژاپن بررسی کرده است. او در خیابان از ژاپنی ها می پرسد که آیا تا بحال چنین چیزی شنیده اند یا خیر. اکثرا حتی اسم دوست پسر/دختر اجاره ای را هم نشنیده اند.

نظر شما درباره شایعات ژاپن چیست؟ دوست دارم در کامنت ها نظر شما را بخونم. اگر میخواهید بیشتر صحت شایعات درباره ژاپن را بدانید اینجا کلیک کنید. و اگر موضوع مورد نظر شما در این سایت نبود آن را در کامنت بنویسید. من آن را بررسی می کنم و پاسخ می دهم.