ژاپن مدالهای المپیک توکیو را با بازیافت زباله ساخت


مدالهای المپیک توکیو از بازیافت گوشی های موبایل در ژاپن درست شده اند! روز چهارشنبه ژاپنیها با رونمایی از مدالهای المپیک توکیو 2020 بار دیگر اتحاد مردمشان را به رخ دنیا کشیدند. ظرف دو سال مردم سراسر ژاپن 78985 تن موبایل قدیمی و وسایل الکترونیکی کوچک دیگر را از طریق شهرداریها به کمیته المپیک اهدا کردند که از آنها بیش از 32 کیلو طلا، حدود چهار و نیم تن نقره و 2200 کیلو برنز استخراج شد.

ژاپن تمام حدودا 5000 مدال بازیهای المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو را با همین فلزات خواهد ساخت. طراحی این مدالها در یک رقابت عمومی با ۴۰۰ شرکت‌کننده نفر انتخاب شد.

اگر در ایران هستید برای دیدن ویدیوی زیر فیلترشکن را فعال کنید:

به تماشای ویدیوهای من از ژاپن ادامه دهید.

تولید برق از زباله در ژاپن

برخلاف تصور عموم ژاپنی ها آنقدرها که فکر می کنیم از زباله برق تولید نمی کنند. در ژاپن بخشی از زباله که غیرقابل بازیافت است یا بازیافت و جداسازی آن مشکل است می سوزانند. این سوزاندن گرما و حرارت ایجاد می کند اما برق تولید شده از آن بسیار ناچیز است.

برای مثال به این مستند ان اچ کی (رادیو تلویزیون ملی ژاپن) در برنامه «شما و ژاپن» درباره مدیریت پسماند توجه کنید. در یک کوره زباله سوزی در ژاپن برق تولیدشده برای خود آن مرکز و گرم کردن یک استخر شنا در مجاورت آن استفاده می شود. همین.

بازیافت زباله در ژاپن

دولت ژاپن در ماه ژوئن اعلام کرد که در حال بررسی ممنوعیت ارائه کیسه پلاستیک رایگان در فروشگاه هاست. این اقدام برای کاهش مصرف پلاستیک در این کشور انجام می شود که اعتیاد شدیدی به کیسه پلاستیک دارد. به این نوشته قدیمی ام توجه کنید:

ژاپن داره در زباله‌های پلاستیکی خودش غرق میشه اما حاضر نیست قبول کنه که فرهنگ مصرف بیش از حد پلاستیکشون باید اصلاح بشه. ژاپن تا این اواخر زباله‌های پلاستیکی رو برای بازیافت به چین صادر می‌کرد، اما چین هم در سال ۲۰۱۷ به دلیل مضرات محیط زیستی واردات زباله پلاستیکی رو ممنوع کرد. کشورهای جنوب شرق آسیای دیگر هم واردات این آشغالها رو محدود کردند…. ادامه در لینک زیر.

مرتبط: گزارش من از دوچرخه های اشتراکی ژاپن و فعالیت های آب و هوایی ژاپنی ها را به زبان انگلیسی اینجا بشنوید.

در همین رابطه: معضل دفع زباله های پلاستیکی در ژاپن

عضو کانال پیشنهادات یک خبرنگار از ژاپن بشوید تا اطلاعات جالب درباره‌ی این کشور را از دست ندهید

Telegram: alirecommends

Instagram: alirecommends

Twitter: alirecommends ??❤️

ممنون و به امید دیدار! علی نورانی