دومین مرحله قرعه کشی بلیط المپیک 2020 توکیو


دومین مرحله قرعه کشی بلیط المپیک 2020 توکیو آغاز شد. کمیته برگزاری المپیک 2020 اعلام کرد که دومین و آخرین مرحله قرعه کشی فروش بلیط به ساکنان ژاپن روز 13 نوامبر آغاز می شود.

در این دوره از قرعه کشی بیش از 1 میلیون بلیط تا 18 دسامبر فروخته خواهد شد. تا کنون 3 میلیون و 570 هزار بلیط از طریق قرعه کشی به ساکنان محلی فروخته شده . رسانه های محلی می گویند که تقاضا برای بلیط ده برابر عرضه
بوده و در ژاپن افراد زیادی از کمبود بلیط شکایت دارند.

مجموع بلیط های المپیک توکیو 2020

برگزارکنندگان می گویند که در مجموع 7 میلیون و 800 هزار بلیط برای این بازی ها وجود دارد که 70 درصد آنان برای ساکنان ژاپن در نظر گرفته شده است. باقی آن یا در خارج از ژاپن فروخته می شود یا به حامیان مالی، کمیته های ملی المپیک کشورها، کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون های ورزشی تعلق خواهد گرفت.

این بلیطها شامل تمام بازیها و مراسم افتتاحیه و اختتامیه بجز رشته های سه گانه، شنای ماراتن، اسب سواری کراس کانتری است که هنوز برنامه آنها مشخص نشده.

منبع: Sports Business

ترجمه ای از این خبر در سایت خبرفوری گذاشته شده که اشتباهات ترجمه ای فاحشی دارد. بر خلاف ادعای این سایت بلیط نه بین بی بضاعت ها پخش خواهد شد و نه رایگان اهدا می شود.

سیستم بلیط فروشی در ژاپن بسیار پیچیده است و معمولا یک یا چند مرحله قرعه کشی هم دارد. اغلب بعد از پیروز شدن در قرعه کشی به شما اطلاع داده می شود که می توانید بلیط بخرید و نزدیک ترین مکان برای شما منظور می شود. یعنی معمولا کسی روی جای خود کنترلی ندارد و به صورت اتوماتیک انتخاب خواهد شد. این مسئله نه تنها در المپیک بلکه در کنسرت های موسیقی و غیره هم صدق می کند.

مسئله دیگر که در خرید بلیط تاثیر دارد عضویت در باشگاه های هوادارن عمومی و اختصاصی است.

تجربه شخصی من اینه که ژاپنی ها تماشاگران و حامیان بسیار وفاداری هستند و در کنسرت ها، فیلم ها، رویدادها، مسابقات،…. از مدت ها قبل تمام بلیط ها به فروش می رسند. بنابراین تعجب نداره که برای المپیک هم اینقدر تقاضا بالا باشه.