آیا یک خبرنگار ایتالیایی به پمپئو غذای سگ داد؟


این مطلب مدتی است که در شبکه های اجتماعی با این توضیح در حال گشتن است که خبرنگاری ایتالیایی غذای سگ به پمپئو تقدیم کرده است:
«هدیه خبرنگار زن ایتالیایی به پمپئو؛ روزی ۳ وعده از این غذای سگ بخورید!


یک خبرنگار زن ایتالیایی یک بسته غذای سگ به پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا هدیه داد و به او گفت که روزی ۳ وعده از این غذای سگ بخورید تا صداقت و وفای به عهد در وجودتان شکل بگیرد، چون سگ ها از شما صادق تر و با وفاتر هستند.»

آیا یک خبرنگار ایتالیایی به پمپئو غذای سگ داد؟

خیر، این یک شایعه است.

خبرنگار ایتالیایی به وزیر خارجه آمریکا با دادن پنیر اعتراض کرد

اصل ویدیویی که در سایت آپارات و بسیاری از رسانه ها آپلود شده را می توانید در کانال یوتیوب Ruptly با کیفیت بالا ببینید. در توضیحات عربی این ویدیو کاملا خبر مربوط به پنیر پارمسان توضیح داده شده است.

خبرنگار ایتالیایی خانم آلیس مارتینلی در این ویدیو یک بسته پنیر پارمزان ایتالیایی به پمپئو هدیه داد و گفت این نمادی از نگرانی ایتالیایی ها درباره تعرفه های وضع شده از سوی آمریکا روی محصولات لبنی ایتالیاست.

موقع دادن بسته هدیه او به پمپئو گفت: «من یک هدیه برای شما دارم. آقای نخست وزیر می داند از چه حرف می زنم. این چیزی است که در ایتالیا بهترین نوعش درست می شود… ساخته شده از صمیم قلب… بنابراین امیدوارم به ما کمک کنید آن را به دست آقای ترامپ برسانید.»

برای اطمینان بیشتر عکس بسته پنیر را از نزدیک برش زده ام

برای اطمینان بیشتر عکس بسته پنیر را از نزدیک برش زده ام

این توییت را خود خانم مارتینلی را همراه با تصاویر آن روز در توییتر خود منتشر کرده است:

خبرگزاری ایسنا و صدا و سیما هم اصل خبر را با عنوان «اعتراض پنیری» پوشش دادند.

جیزپ کونته، وزیر خارجه ایتالیا از این حرکت ناراحت می شود و دستور می دهد زن خبرنگار را از اتاق اخراج کنند و به او می گوید: اینطوری نمی توان از ایتالیا محافظت کرد. بگذارید من کارم را انجام بدهم.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هنگامی که پمپئو به کاخ ریاست جمهوری رسید هم اعضای بزرگترین اتحادیه کشاورزی ایتالیا، Coldiretti، با تجمع و پرچم «آقای پمپئو، غذاهای ایتالیایی را نکشید، ما با هم دوست هستیم» استقبال کرده بودند.

حدود دو هفته بعد از این دیدار، آمریکا تعرفه واردات محصولات اروپایی را بالا برد. منشا این افزایش دعوای تجاری است که بر سر هواپیماهای بوئینگ آمریکایی و ایرباس فرانسه بین آمریکا و اروپا در گرفته است.

اینجا کلیک کنید تا پاسخ شایعات ژاپن را بخوانید.